септембар 16, 2024

Beogradska Nedelja

Најновије вести из Србије на енглеском, најновије вести о Косову на енглеском, вести о српској економији, српске пословне вести, вести о српској политици, балканске регионалне вести у …

Колекционар фосила открива најкомплетнијег диносауруса у Великој Британији од 1923

Уметнички утисак новог диносауруса, Цомптонатус цхеси. Фото: Џон Сибек

Нови диносаурус Класификујте, Цомптонатус цхесиОткривен је на острву Вајт и представља велики напредак у разумевању Период креде– Разноврсност диносауруса у Енглеској, где истраживања која су у току указују на могућност да се дође до важнијих резултата.

Нова студија испитује најкомплетнијег диносауруса икада откривеног у овој земљи током прошлог века. Примерак, стар око 125 милиона година и са пубичном куком величине тањира за јело, пронађен је 2013. у литицама залива Комптон на острву Вајт. Откриће је направио колекционар фосила Ник Чејс пре него што је трагично умро од рака.

Џереми Локвуд, лекар опште праксе у пензији и Универзитет у Портсмуту Као студент докторских студија, помогао је око фосила диносауруса и провео године анализирајући 149 различитих костију које чине скелет. Џереми је идентификовао скелет као нови род и врсту, коју је назвао Цомптонатус цхеси У част Ника.

Џереми је рекао: „Ницк је имао огроман нос за проналажење костију диносауруса – он је заиста био модерна Мери Енинг. Сакупљао је фосиле сваког дана по свим временским приликама и донирао их музејима. Волео бих да можемо да проведемо старост скупљајући их заједно, јер били смо сличних година, али нажалост, то није био случај упркос његовим бројним дивним открићима током година, укључујући и најпотпунија, али било је сјајно поново се срести. Игуанодон „То је прва лобања икада пронађена у Британији и први диносаурус који је добио име по њој.

Научне визије и теорије

Када је први пут откривен, сматрало се да је примерак добро познати диносаурус који се зове МантлесаурусАли Џеремијева студија открила је много већу разноликост диносауруса. У ствари, ово је нови други пол који је Џереми описао.

READ  Ново откриће би могло преокренути књиге о генетици

„Успео сам да покажем да је овај диносаурус био другачији због неких јединствених карактеристика у његовој лобањи, зубима и другим деловима тела“, рекао је он, „На пример, његова доња вилица има равну доњу ивицу, док већина Игуанодонта има надоле закривљена вилица има и стидну кост.“ Толико је већа од других сличних диносауруса, као тањир за јело!

Џереми Локвуд

Џереми Локвуд на месту ископавања, залив Комптон, острво Вајт. Кредит за слику: Универзитет у Портсмуту

Џереми не зна зашто је пубична кост, која лежи у дну стомака, била тако велика: „Можда је то било због везивања мишића, што би могло значити да је начин на који се померао био мало другачији, или је можда било да подржи стомак садржаје ефикасније, или „Чак сам поделио како животиња дише, али све ове теорије су донекле спекулативне.“

Џереми је дао име диносаурусу Цомптонатус После залива Комптон где је пронађен, „тонатус“ је латинска реч која значи „грмљавина“.

„Ова животиња је била тешка око тоне, отприлике величине великог мужјака америчког бизона. Докази из фосилних отисака који су пронађени у близини сугеришу да је вероватно била животиња на испаши, тако да је вероватно да су велика крда ових тешких диносауруса лутала у региону ако су га се плашили грабежљивци на поплавној равници пре више од 120 милиона година.”

Истраживачки доприноси и интеграција у музеје

Др Сусаннах Маидмент, главни истраживач и палеонтолог у Природњачком музеју и главни аутор рада који је завршен док је надгледао Јеремијев докторат, прокоментарисала је: „Цомптонатус То је изузетан примерак диносауруса: један од најкомплетнијих примерака пронађених у Великој Британији у једном веку.

READ  Припрема астронаута за менталне и емоционалне изазове дубоког свемира

„Његово препознавање као нове врсте последица је невероватно детаљног рада др Џеремија Локвуда, научног сарадника у Националном музеју природне историје, чије истраживање наставља да открива да је разноликост диносауруса у јужној Енглеској у раној креди била много већа него раније. мислио.

„Узорак који је мањи од бригхтстоненевс Али старији од Мантлесаурус (Два блиско сродна игуанодонтска диносауруса Цомптонатус) показује брзе стопе еволуције код игуанодонтских диносауруса током овог временског периода и може нам помоћи да разумемо како су се екосистеми опоравили након претпостављеног изумирања на крају креде. Јурассиц период.“

Тањир од костију кука

Кост кука „тањир за вечеру“. Слика: Универзитет у Портсмуту

Иако су само четири нове врсте диносауруса описане на острву Вајт током двадесетог века, осам нових врста је именовано у последњих пет година.

Џереми је додао: „Ово откриће је заиста изванредно. Помаже нам да боље разумемо различите врсте диносауруса који су живели у Енглеској у раној креди. Ово доприноси недавним истраживањима која показују да је Весекс био један од најразноврснијих екосистема на свету.“

Диносаурус је додат у збирке Музеја острва диносауруса у Сандауну на острву Вајт. Истраживачки рад је недавно објављен у Часопис за систематску палеонтологију.

Др Мартин Моунт, кустос у Музеју острва диносауруса, рекао је: „Континуирано истраживање музејске колекције открива узбудљива нова открића која су остала на острву, што је трајно наслеђе нове врсте створења.“ Праисторија острвских литица и његовог распона.

Мике Греенсладе, генерални директор Националног фонда за баштину на острву Вајт, рекао је: „Ово изванредно откриће у заливу Натионал Херитаге Труст наглашава богато природно наслеђе острва Вајт налаз најкомплетнијег диносауруса у Великој Британији века иде дуг пут да покаже свој фосилни значај.“ „Не само за острво, већ и наглашава важност очувања наших предела за будуће генерације које ће истраживати и из њих учити. Џереми Локвуд је сведочанство невероватне историје која чека да буде откривена овде. Одушевљени смо што смо део овога.“ Непрекидно путовање открића и научног напретка.

READ  Зашто не осетимо Земљину ротацију?

Референца: „Цомптонатус цхасеи, нови игуанодонтски диносаурус из формације доњег креде Весекс на острву Вајт, јужна Енглеска“ од Џеремија А. Ф. Локвуда, Дејвида М. Мартела и Сузане Ц. Р. Мејмент, 9. јула 2024. Часопис за систематску палеонтологију.
ДОИ: 10.1080/14772019.2024.2346573